Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Betændelse i lysken - prøvet det?
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Skader
 Betændelse i lysken - prøvet det?
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Katrine
Æresmedlem

Solbjerg
posteringer 323

Skrevet - 23/04/2005 :  20:24:33  Vis profil  Besøg Katrine's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hejsa

Jeg har on and of haft betændelse i lysken. I sidste weekendt løb jeg 2*12 km'er og i løbet af ugen har jeg også løbet 2*12 km'er. I dag skulle jeg så igen løbe 12 km'er, men nåede ikke mere end 3 km'er før det gik for ondt at løbe. Jeg har efterfølgende gået en 5 km'er, men lovet min mormor at gå en tur med hende.
Jeg har her i aften så ondt i lysken, at det ikke er rart at stå op
Så jeg er godt klar over der noget galt.
Jeg løber normalt næsten hverdag, måske derofr jeg ikke har kunne stoppe i tide.

HVAD NU?

Jeg vil gerne rører mig på en eller andet måde - men hvordan? synes man bruger menet til det meste.
Bør jeg tage til fys. synes det er dyrt på SU, men min kæreste mener det måske er ved at være penge værd.
Jeg ved godt det kræver 100 % hvile, men som mange af jer sikker kender til - er det meget svært.

Hvad gør jeg? - Mål at komme til at kunne løbe igen reglmæssig uden det gør ondt.

Kath.

Ps: Normalt træner (trænede) jeg 2*12 km'er, 1*5 km'er og 1*2 timer - hvilket jeg har gjort i snart 5 år - bortset fra de sidte 2 trælse måneder.

Frb-løberen
Stjernemedlem

Frederiksberg
posteringer 114

Skrevet - 23/04/2005 :  20:49:01  Vis profil  Besøg Frb-løberen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Du kan evt. prøve at strække ud...

Der er her på run4fun.dk nogen udstræknings øvelser under "din skade"...
Til toppen af siden

Hekla
Æresmedlem

København SV
posteringer 1072

Skrevet - 23/04/2005 :  22:06:05  Vis profil  Besøg Hekla's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Katrine

Hvad mener du med betændelse i lysken?
Har du hævede lymfekirtler? Feber?
Tror du ikke du skulle gå til læge (det er gratis). Måske har det ikke noget med dit løb at gøre.

Med venlig hilsen
Hekla

Til toppen af siden

Speedmakker
Æresmedlem

Norge
posteringer 302

Skrevet - 24/04/2005 :  01:39:58  Vis profil  Besøg Speedmakker's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Katrine

Kunne det monstro være en lyskeskade, som er forårsaget af at du har overbelastet senerne i lyskeområdet?

Prøv at læse denne artikel om emnet - måske du finder nogle svar.

Ellers følg Heklas råd (det er også gratis) om at gå til læge.

Med venlig hilsen
Speedmakker....
(Tórshavn)
Til toppen af siden

Katrine
Æresmedlem

Solbjerg
posteringer 323

Skrevet - 24/04/2005 :  10:06:52  Vis profil  Besøg Katrine's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Tak for jeres svar.
Det kan godt være lyskenskader - jeg har bare antaget, at det måtte være noget betændelse, når det ikke går ondt i muskler.
Det skal dog sige jeg også har fået ondt i knæet, hvilket i en mindre periode gjorde mere ondt end lysken, men da knæet ikke gjorde ondt mere og jeg satte tempoet lidt op, så kom alt det med lysken tilbage.

Gå til lægen - han mener generelt man bør holde 14 dages pause.

Jeg har stadig brug for at vide, hvad må jeg ?

Skal jeg begynde og træne efter et begynder program eller ?

Jeg elsker at løbe langt, så har lidt svært ved at sige stop. Selvom jeg godt kender 10 % reglen osv. osv. er jeg ikke klogere når jeg først får løbeskoene på.

Kath.

Til toppen af siden

Mojo
Æresmedlem

Fredericia
posteringer 206

Skrevet - 24/04/2005 :  10:36:55  Vis profil  Besøg Mojo's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Katrine.

Overvej et lægeskift, hvis hans/hendes svar på alle sportsskader er 14 dages hvile.

Man har lov til at snakke med en læge, inden man skifter. Du kan jo forhøre dig, om han/hun interesserer sig for sportsskader og evt. har taget efteruddannelse i det.

Har selv skiftet til en yngre læge, som selv dyrker/har dyrket en del sport og interesserer sig for behandling af sportsskader - det er godt!

/Mojo

...løb for livet!
Til toppen af siden

Hekla
Æresmedlem

København SV
posteringer 1072

Skrevet - 24/04/2005 :  10:49:23  Vis profil  Besøg Hekla's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Kære Katrine

Jeg synes det er vigtigt at finde ud af, OM du har betændelse eller hvad smerterne skyldes. Hvis der er noget galt inde i din krop, som giver betændelse, er en løbepause jo rimeligt ligegyldig.

Til toppen af siden

PeterJoh
Rutineret medlem

Odense
posteringer 36

Skrevet - 25/04/2005 :  09:10:31  Vis profil  Besøg PeterJoh's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Katrine

Jeg har selv gået med en betændelse i lysken i flere måneder, og har (over)levet af diverse betændelsesdæmpende piller, indtil jeg ikke orkede mere og gik til kiropraktor. Hun kunne konstatere lidt skæv hofte hvilket gav mig betændelse i lyske og lænd. Efter to behandlinger gør det (næsten) ikke ondt at løbe og jeg dristede mig ud på et 10 km løb (asfalt) i går. Ingen problemer i dag hverken i lysken eller lænden.
Det har med andre ord virket for mig med kiropraktor, og ja, det er dyrt, især på SU, men det er pengene værd at slippe lynenede smerter hver gang foden ramte underlaget.

Mvh
Peter

Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page