Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Irriteret slimhindefold - erfaringer?
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Skader
 Irriteret slimhindefold - erfaringer?
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Næste side
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne
Side: af 2

supermikael
Stjernemedlem

Vejle
posteringer 111

Skrevet - 22/05/2006 :  13:06:15  Vis profil  Besøg supermikael's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Er der nogen, der har erfaring med "irriteret slimhindefold" i knæet?
Jeg har nu holdt total løbepause i 6 uger og erstattet løb med cykling, men jeg kan stadig mærke en snert på indersiden af knæet, og jeg er bange for at det kommer igen, lige så snart jeg begynder at løbe.
Er der nogen, der har erfaringer med det? Hvor lang tid går der, inden man er kommet over skaden? Eller er det nødvendigt med en kikkertoperation?

vinding
Æresmedlem

Skovlund
posteringer 613

Skrevet - 22/05/2006 :  14:26:20  Vis profil  Besøg vinding's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Supermikael

Jeg fik en kikkert operation i knæet for 4 uger siden, og er så småt igang igen. Jeg løber ca. 7 km. et par gange om ugen.

Jeg blev udskrevet med det samme efter operationen, og var sygemeldt en uges tid.

Vinding
Til toppen af siden

Lorentzen
Aspirant

posteringer 2

Skrevet - 22/05/2006 :  16:13:43  Vis profil  Besøg Lorentzen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Havde problemer med en betændt/iriteret slimhindefold efter et fald på knæet for 2 måneder siden. Jeg oplevede at der trængte væske ud under huden/fedtlaget hver gang jeg forsøgte mig med løbetræning, selv efter længere pauser.

Jeg blev behandlet med en binyrebarkhormon indsprøjtning givet under ultralydsscanning på parkens privat hospital.

Jeg fik foretaget ind sprøjtningen for ca. en måned siden, allerede ugen efter kunne jeg løbetræne igen. Jeg har trænet normalt siden og har ikke haft problemer siden.

Jeg vil råde dig til at søge hjælp hos en speciallæge (ortopædkirurgi), de kan hjælpe dig. :)
Til toppen af siden

Bjarne Søndergaard
Almindeligt medlem

værløse
posteringer 21

Skrevet - 23/05/2006 :  00:04:38  Vis profil  Besøg Bjarne Søndergaard's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Mikael

Jeg har i dag, efter at have kæmpet i omkring 3 år ,med en inflammation der er kommet og gået i mit venstre knæ, og deraf følgende mange besøg hos egen læge,akkupuntør, hospital/ røgten, gigt læge og fyse + mange piller, nu været på Gildhøj klinikken og fået lavet en kikkert operation og fået fjernet en "Plica " irriteret slimhindefold i mit knæ.
Hvis alt går godt skulle jeg kunne begynde løbe træning om 10 - 12 uger.

Links: http://sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1920?_ARTIKEL_ID_=2419041204151144&_ARTIKELGRUPPE_ID_=1044040929155415
herfra klikkes ind på "Plica synovialis"
Link: http://www.ciconia.dk/sw426.asp

Håber artiklerne kan hjælpe

Venlig hilsen

Bjarne Søndergaard

Til toppen af siden

supermikael
Stjernemedlem

Vejle
posteringer 111

Skrevet - 23/05/2006 :  12:43:49  Vis profil  Besøg supermikael's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Bjarne
Jeg vil gerne høre om dine erfaringer med operationen.
Jeg har selv fået indsprøjtning med binyrebarkhormon to gange - men smerterne vender tilbage første gang jeg løber igen. (Muligvis fordi jeg har lagt for hårdt ud!)
Til toppen af siden

supermikael
Stjernemedlem

Vejle
posteringer 111

Skrevet - 23/05/2006 :  12:44:55  Vis profil  Besøg supermikael's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Bjarne
Jeg vil gerne høre om dine erfaringer med operationen.
Jeg har selv fået indsprøjtning med binyrebarkhormon to gange - men smerterne vender tilbage første gang jeg løber igen. (Muligvis fordi jeg har lagt for hårdt ud!)
Til toppen af siden

Bjarne Søndergaard
Almindeligt medlem

værløse
posteringer 21

Skrevet - 23/05/2006 :  13:30:28  Vis profil  Besøg Bjarne Søndergaard's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej igen Mikael

Nu var det i går jeg blev opereret, det var nemt, jeg var vågen og kunne følge med på en skærm hvad der forgik inde i mit knæ, min under krop var total bedøvet, det tog 30-45 min, der efter lå jeg 2,5 time og ventede på at bedøvelsen fortog sig, hvorefter jeg kunne blive transporteret hjem. Nu her dagen efter kan jeg snige mig rundt i huset, men skal den næste uge holde det på et absolut minimum og må gå på arbejde efter 2 uger.
Jeg har ingen smerter, jeg tager lidt Panodil og skal tage gigtmedicin i 10 dage.
Jeg regner med at kunne begynde lidt cykling om 3-4 uger og som sagt løbetræning om 10 - 12 uger
I øvrigt så så alt andet inde i knæet fint ud og det var jo en dejlig ting at høre

Har prøvet binyrebark hormon tidligt i skades forløbet, det skulle kun prøves en gang og det hjalp ikke.

Har prøvet genoptræning hos fyse 2-3 mdr. og alligevel kom problemet igen

Hilsen Bjarne

Til toppen af siden

supermikael
Stjernemedlem

Vejle
posteringer 111

Skrevet - 23/05/2006 :  13:50:43  Vis profil  Besøg supermikael's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak for dit svar.
Det ender nok også med, at jeg må prøve den udvej.
Håber at du kommer i gang med din løbetræning igen uden komplikationer.
Til toppen af siden

Tyler219
Nyt medlem

Austria
posteringer 6

Skrevet - 02/06/2006 :  14:16:14  Vis profil  Besøg Tyler219's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Originally posted by supermikael

Er der nogen, der har erfaring med "irriteret slimhindefold" i knæet?Jeg har nu holdt total løbepause i 6 uger og erstattet løb med cykling, men jeg kan stadig mærke en snert på indersiden af knæet, og jeg er bange for at det kommer igen, lige så snart jeg begynder at løbe.

I DARE YOU TO SAY "knæet" AGAIN! :lol:

Hostels worldwide
- Car Hire Chicago
Til toppen af siden

vinding
Æresmedlem

Skovlund
posteringer 613

Skrevet - 06/06/2006 :  14:08:36  Vis profil  Besøg vinding's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hvad menes der med det sidste indlæg?
Til toppen af siden

grand
Æresmedlem

Albertslund
posteringer 249

Skrevet - 06/06/2006 :  14:41:34  Vis profil  Besøg grand's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Vinding,

Forstår godt dit spørgsmål.

Det er rent spam - tilsyneladende automatisk genereret på en eller anden måde. Der er flere tilsvarende intetsigende indlæg. Forventer at administrator sletter brugeren (Tyler219)

vh klaus
Til toppen af siden

kennyt
Nyt medlem

ikast
posteringer 7

Skrevet - 06/06/2006 :  22:15:35  Vis profil  Besøg kennyt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
hej jeg vil gerne spørge om man kan se en ireteret slim sæg på ryngen
det er fordi jeg skal til læge på mandag med ømme knæ de er ømme på inder siden det startede til en halv marton i 2002 der blev taget ryngen men kunne ikke se noget
ps god bedring
Til toppen af siden

supermikael
Stjernemedlem

Vejle
posteringer 111

Skrevet - 07/06/2006 :  07:59:05  Vis profil  Besøg supermikael's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af kennyt

hej jeg vil gerne spørge om man kan se en ireteret slim sæg på ryngen
det er fordi jeg skal til læge på mandag med ømme knæ de er ømme på inder siden det startede til en halv marton i 2002 der blev taget ryngen men kunne ikke se noget
ps god bedring

Hej Kenny
Jeg tror ikke det kan ses på røntgen. Jeg fik det konstateret ved noget der hedder en MR-scanning.
Til toppen af siden

vinding
Æresmedlem

Skovlund
posteringer 613

Skrevet - 08/06/2006 :  16:29:54  Vis profil  Besøg vinding's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg blev scannet inden min operation på Mølholm, men Anders Odgaard (Ham der operede Dronning Margrethes knæ) Kunne ikke se det på scanningen. Han kunne først se det da han kom ind i knæet med en kikkert.

Vinding
Til toppen af siden

supermikael
Stjernemedlem

Vejle
posteringer 111

Skrevet - 09/06/2006 :  08:10:22  Vis profil  Besøg supermikael's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af vinding

Jeg blev scannet inden min operation på Mølholm, men Anders Odgaard (Ham der operede Dronning Margrethes knæ) Kunne ikke se det på scanningen. Han kunne først se det da han kom ind i knæet med en kikkert.

Vinding

Hej Vinding
Hvordan går det med dit løb nu? Kan du stadig mærke noget efter operationen? Er de gener du havde før operationen væk?

hilsen
supermikael
Til toppen af siden

vinding
Æresmedlem

Skovlund
posteringer 613

Skrevet - 12/06/2006 :  09:10:42  Vis profil  Besøg vinding's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Det går rigtig godt med knæet, men jeg har lidt hævelse i aret fra indgrebet efter træning. Det er vel meget normalt hvis der er noget arvæv. Jeg ludede trægulve i sidste weekend uden jeg kunne mærke noget i knæet.

Jeg kan ikke mærke noget hvor jeg havde smerterne inden operationen, når jeg løber, så det er en stor befrielse. Jeg vil bare ønske at hævelsen fra aret vil forsvinde.

Vinding
Til toppen af siden
Side: af 2 Tidligere emne Emne Næste emne  
Næste side
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page