Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Pulsur.HBM 1010. 179.00kr. ALDI. ???
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Pulstræning/pulsure
 Pulsur.HBM 1010. 179.00kr. ALDI. ???
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 08/01/2007 :  13:56:15  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Billigt Pulsur.
Er sådan et ur noget værd ???,jeg spørger fordi jeg ikke har en skid forstand på den slags grej.Men man kan vel bruge det til at tage tiden med,på almindelig vis ???.Det kunne jo også være at det kunne bruges til lodtræknings præmier til vores løb,men kun hvis de er noget værd,jeg håber der er nogen som vil komme med et godt råd.
De sælges fra på Onsdag !!!.

Pulsur med rem HBM 1010.
Viser aktuel,gennemsnitlig og maksimal puls,kalorieforbrug og træningstid. 12/24 timers urværk med ugedag og dato.Baggrundslys i display.Vandtæt,inkl beslag til cykelmontering.Vælg mellem 2 design.
Med 3 års garanti og adgang til hotline. Hilsen Jørn.

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP

Katharsis
Æresmedlem

Skanderborg
posteringer 318

Skrevet - 08/01/2007 :  14:17:39  Vis profil  Besøg Katharsis's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Jørn

Min kæreste fik et billigt pulsur+brystrem som velkomstgave fra IForm, og stik imod vore forventninger fungerer det faktisk udmærket med de (få) funktioner, det nu har.

Det lyder som et billigt tilbud, du har set, og hvis man fx er usikker på, om et pulsur er noget for én var det måske noget. Med den garanti er pengene da ikke spildte .

Mvh
Gitte

- per aspera ad astra
Til toppen af siden

May-Britt
Æresmedlem

Birkerød
posteringer 2701

Skrevet - 08/01/2007 :  14:20:55  Vis profil  Besøg May-Britt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Altså hvis jeg skal vælge, så vil jeg hellere vinde en fl. Kalundborg-vin på søndag end et billigt pulsur (men jeg har jo også Garmin 305)

"A race is a work of art that people can look at and be affected in as many ways they’re capable of understanding."
Steve Prefontaine
Til toppen af siden

Hveysel
Æresmedlem

posteringer 282

Skrevet - 08/01/2007 :  14:25:02  Vis profil  Besøg Hveysel's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Det er klart, der er forskel på, hvad et ur til 179 kr. kan i forhold til et ur til 2-3000 kr. De dyre ure har et væld af funktioner, og en meget præcis måling af pulsen. Det skal du ikke forvente af et ur til 179 kr. Men det kan da helt sikkert bruges, hvis man ikke har det store behov for en masse funktioner og præcision. Og som du siger, kan man jo bare bruge det som stopur. Det er sikkert udmærket som begynderur, så man kan finde ud af, om det overhovedet er interessant for én at pulstræne.

Jeg synes imidlertid ikke I bør uddele et sådan ur som præmie ved jeres løb. Det kan give arrangørerne et usæriøst image.

Hilsen Hveysel
________________________________________________________________________________
www.motionslob.dk - komplet oversigt over motionsløb i Danmark, LøberForum - og meget mere
Til toppen af siden

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 08/01/2007 :  14:37:08  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej alle løbere.
Nej der bliver ikke delt nogen ud som præmie,vi deler istedet ud af Klb-vinen,vi ses til Klb Vinter ½ og 1/1 Marathon på Søndag.
www.5-taarns-marathon.dk
Hilsen Jørn.

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

jkofod
Æresmedlem

Skovlunde
posteringer 598

Skrevet - 08/01/2007 :  16:17:33  Vis profil  Besøg jkofod's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Jørn,

Normalt ville jeg sige NEJ. Men jeg har selv 2 Medion puls ure fra Aldi. De er ens, købt med et års mellemrum også til 179.-. De har virket upåklageligt. Jeg har haft dem lånt ud til venner og bekendte også.
Det fede med 2 ure er at jeg har et på armen og et siddende på cyklen. Men kun een brystrem

Et billig ur er en udemærket måde at starte pulstræning. Så kan man jo selv vurdere om det skal have flere funktioner og hvilke. For priserne strækker vidt, fra 179 mod det vilde 4000++

Topcom kommer med 3 års garanti. Det siger noget om at Aldi tror produktet kan holde

Til 179.- kan det jo ikke gå helt galt. Køber selv et.

Der er ligeså mange funktioner i TOPCOM som et Polar A5 til 5-600.-
Øh nej flere, der er 16 omgangstider i TOPCOM

/Jan
Til toppen af siden

May-Britt
Æresmedlem

Birkerød
posteringer 2701

Skrevet - 08/01/2007 :  16:41:38  Vis profil  Besøg May-Britt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg tror, uret er OK, hvis man vil prøve af, om pulstræning overhovedet er noget, man har lyst til at bruge, men som præmie i et løb, hvor langt de fleste allerede løber med eget ur, er det nok ikke relevant. Jeg synes, det var rigtig smart af Jørn at lægge spørgsmålet ud til vurdering!

(og så håber jeg at vinde en flaske vin på søndag)

"A race is a work of art that people can look at and be affected in as many ways they’re capable of understanding."
Steve Prefontaine
Til toppen af siden

ErikOst
Rutineret medlem

Fensmark
posteringer 46

Skrevet - 08/01/2007 :  22:04:23  Vis profil  Besøg ErikOst's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej
Lige en kommentar fra mig vedr. billige pulsure.

Jeg købte et pulsur (Super Sonic 250 kr) i Harald Nyborg sidste vinter. Jeg har brugt det med stor glæde de 5 gange om ugen jeg løber. Det har tre pulszoner op til 300 lap/mellemtider, max/min/gennemsnitpuls, programmerbar intervalfunktion.

Det gode ved dette ur er at det giver oplysninger om for høj/lav puls mellemtid/totaltid/kalorie på engelsk via øresnegl. Det er vældigt praktisk når man som jeg for det meste løber ved 5-tiden om morgenen, hvor der ikke er noget lys. Som yderligere bonus er der radio i uret, der automatisk fader hvis der er oplysninger om tid/puls.

Ganske godt gået af et ur til den pris! Dog kan data ikke overføres elektronisk.

Det er dog lige gået død med pulsen, så efter søndag skal det forbi Harald Nyborg på garantien!

Erik K. Østergaard
Svebølle
Til toppen af siden

cathper
Stjernemedlem

Ålborg
posteringer 186

Skrevet - 08/01/2007 :  22:32:23  Vis profil  Besøg cathper's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af ErikOst

Hej
Lige en kommentar fra mig vedr. billige pulsure.

Jeg købte et pulsur (Super Sonic 250 kr) i Harald Nyborg sidste vinter. Jeg har brugt det med stor glæde de 5 gange om ugen jeg løber. Det har tre pulszoner op til 300 lap/mellemtider, max/min/gennemsnitpuls, programmerbar intervalfunktion.

Er det dette?

http://harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2623
Til toppen af siden

Hr.D.
Nyt medlem

posteringer 6

Skrevet - 08/01/2007 :  23:32:05  Vis profil  Besøg Hr.D.'s hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hejsa.
Jeg købte et lignende ur også i Aldi for omkr. 2 år siden, godt nok et andet mærke, men ligner til forveksling. Har ikke oplevet nogen problemer med uret og har det endnu. Har endda haft lejlighed til at tjekke pulsfrekvensen, den er præcis nok.
Min vurdering er klar. Skal du have et væsentligt bedre pulsur, skal du nærmere op over 1500 kr. Umiddelbart et godt køb, hvis der skal spares .

Hr.D.
Til toppen af siden

ErikOst
Rutineret medlem

Fensmark
posteringer 46

Skrevet - 09/01/2007 :  08:29:44  Vis profil  Besøg ErikOst's hjemmeside  Svar med kopi af besked
[/quote]
Er det dette?

http://harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2623
[/quote]

Det ligner meget!

Erik K. Østergaard
Svebølle
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til: