Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Rundtur (og optur) i Kalundborg Banemarathon
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Rundtur (og optur) i Kalundborg Banemarathon
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 122

Skrevet - 29/07/2007 :  22:51:33  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej løbere

Lad det være sagt med det samme: mit gæt er at Kalundborg Banemarathon som i dag blev afviklet for første gang også er afviklet for sidste gang. Der skal vist ikke engang et 03 i husholdningsøkonomi for at regne ud at det økonomiske perspektiv i dag næppe holder til endnu et banemarathon Og det er rigtig synd, for det var et drøngodt arrangement.

Vi var vel - slag på tasken - omkring de 50 løbere som havde våget os ud i 105,5 omgange på stadion. Lyder det for langt ude? Det var det egentligt ikke, for selvom der kun var 50 løbere så skulle man da være mere end almindelig uheldig hvis der ikke var godt selskab næsten konstant, for vi var jo her, der allevegne på 400 meterbanen, så der blev sludret, hygget, snakket, pjattet og ganske givet også fortalt røverhistorier

Starten gik kl. 11 og i en regnfuld sommer hvor byger afløser regn i en uendelighed, var det vel nærmest et mirakel at vi havde sol fra en næsten skyfri himmel de første ca. 3 timer.

Og så gik det ellers rundt og rundt og rundt - gad vide om der rent faktisk var nogle som var i stand til at holde tal på omgangene i hovedet

Der var sørget godt for underholdningen - store højtalere spillede godt til med et blandet udvalg af musik .... og pludselig!!! ind på stadion kom et sambaorkester med dansende piger i tøj som bestemt ikke kan have været ret dyrt - for der var da ikke meget af det
Underligt nok, for ruten var jo flad, virkede det som om løberne satte farten ned i svinget ved bandet ... men ok, det kan jo være at løbere også er musikelskere

Tja, her kunne der så være en lang beskrivelse af hvad vi kom forbi på ruten, men den tror jeg lige at vi springer over denne gang, men lad mig sige at det som ruten måske manglede i seværdigheder (bortset fra Samba-bandet) blev klart opvejet af at ruten jo på ingen måde bød på lange strækninger med modvind og andre vejrmæssige udfordringer.

Konklusionen:
Kalundborg Banemarathon skal have 5,5 løbesko herfra (af seks mulige). 1 Sko for den superproffe måde at afvikle tingene på, 1 sko for depot og omgangstællerne som bare var i topform, 1 sko for vejret, 1 sko for den superhurtige rute som var til øvede og begyndere, 1 sko for rammerne (stemningen, samba, kaffe, speakeren m.m.m.) og ½ sko for modet til at prøve at afholde et banemarathon

Morten

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.

May-Britt
Æresmedlem

Birkerød
posteringer 2203

Skrevet - 30/07/2007 :  09:13:48  Vis profil  Besøg May-Britt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg er lidt forundret over et frafald på 7 løbere ud af 42 startende???

May-Britt

"Hold on tight to your dream"
Til toppen af siden

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 30/07/2007 :  10:38:27  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej alle løbere.

Tusind tak for det flotte indlæg,og til Maj-britt,grunden til frafaldet er at der var 2 som stillede op med dårlig mave,og de klarede den altså ikke,men bare det at køre fra København og gøre forsøget,og det er jo 2 af de seje ultra løbere,det er da lidt sejt.
Og så havde vi en som kun ville løbe 30km,og nogle fra vores klub som ville se hvor langt de egentlig kunne løbe,så det er grunden til frafaldet.
Og vores seje løbende fotograf "Tor" Gav sig tid til at blive hejst op i en kran og få nogle billeder af alle os andre oppefra,det er da at tænke på sine medløbere !!!.
Ang hele arrangementet så var vi jo også glade for det gode vejr,men vi savner lidt opbakning fra folk i byen,og KIF den anden løbeklub i byen,de deltog med 1 løber,og så var de flere som tog til Sejerø Bugt Løbet,lidt ærgeligt de ikke vil deltage på deres egen hjemmebane!!!.
Som jeg tidligere har udtalt så var dette et engangs event,og som alle har regnet ud så tjener vi ikke penge på dette løb,men jeg regner med at det løber rundt,vi har fået god støtte fra vores sponsorer,så stor tak til dem.
Vi kører jo videre med Kalundborg Vinter Marathon,som jo er et godt tidspunkt for at se hvor meget af konditionen som holdt Julen og Nytåret over,vi sætter information om løbet på vores hjemmeside snarest.
Så til sidst en stor tak til alle deltagere og hjælpere,i gjorde en fantastisk indsats,TAK.

Dette er skrevet imens det styrter ned udenfor,hvor heldig kan man være!!!.
Mange hilsner fra Majbritt og Jørn

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 122

Skrevet - 30/07/2007 :  11:06:18  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Maybritt.

7/42-dele lyder af meget, men er vel egentligt ikke så skævt. Det statistiske grundlag er spinkelt, men for sjov er her en lille sammenligning:
Banemarathon: 35/42 gennemførte = 83%
Copenhagen 07: 5268/6694 = 79%
Paris 07: 26880/35000 = 77%

Hrmm - og hvad kan man så bruge tallene til Næppe ret meget andet end at argumentere for at i et lille løb som banemarathon vejer det tungt hver gang en enkelt løber står af.

Jørn, jeg syntes at det er synd at dette er en engangsfornøjelse for som jeg ser det var arrangementet langt bedre end deltagerantallet afslører. Men ok, måske er jeg bare "påvirket" af at jeg faktisk pillede 12½ minut af min PR

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3152

Skrevet - 30/07/2007 :  11:11:58  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg takker for min del for et fantastisk arrangement, som muligvis ikke giver økonimisk overskud..men for os, som var med, giver det street-credit i mange år frem ! Det var simpelthen bare super, Jørn, virkeligt hyggeligt og en dejlig afslappet måde at løbe et marathon på ! Personligt tænkte jeg ikke en eneste gang på, at det var ensformigt eller gik rundt-rundt...for der var jo hele tiden ny musik, løbernes indbyrdes formationer ændrede sig...og man snakkede med nye folk løbende. Samba-pigerne vil jeg slet ikke komme ind på, det ville hurtigt blive strafbart... KANON !

Billeder og video kommer i løbet af dagen !

Mange hilsener til hele arrangør-holdet !

mvh. Tor

PS: Eneste lille skuffelse var, at svigermor ikke havde lavet en sommerroulade...

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:
Til toppen af siden

sorhol
Æresmedlem

Helsinge
posteringer 653

Skrevet - 30/07/2007 :  12:10:54  Vis profil  Besøg sorhol's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg sidder her og kniber en tåre. Tænk at man er gået glip af samba-piger.....:(

www.sorhol.com
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3152

Skrevet - 30/07/2007 :  15:25:13  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så er der billeder fra løbet: http://www.dourun.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23321

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:
Til toppen af siden

May-Britt
Æresmedlem

Birkerød
posteringer 2203

Skrevet - 31/07/2007 :  10:28:55  Vis profil  Besøg May-Britt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hvis i nu havde indlagt underholdning for kvinderne, der kunne matche sambapigerne, så havde der måske været flere deltagere

Nå, jeg pipper nok bare fordi jeg ikke kunne deltage

Men vi ses i januar til Vintermarathon (og svigermors roulade)

May-Britt

"Hold on tight to your dream"
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page