Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Løbestrømper
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Udstyr
 Løbestrømper
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

madsen5
Rutineret medlem

Herfølge
posteringer 47

Skrevet - 03/03/2009 :  00:24:52  Vis profil  Besøg madsen5's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg har tidligere haft lidt problemer med vabler. De kom efter løb med nogle ret billige Craft-strømper som har "Coolmax" og størrelsen broderet i svangen. Denne brodering klumper på bagsiden og er årsag til vabler.
Efter råd herindefra, skiftede jeg til Føtex' Coolmax løbestrømper. De har også brodering i svangen, men bagsiden er mere froteret så broderingen generer ikke på samme måde.
I mit marathon-træningsprogram er jeg nu kommet op på 20-22 km ture. Det er jo fedt, men nu kan jeg igen mærke broderingen og der er vabler på vej.
Nu har jeg lige været igennem strømpeskuffen og selv de dyre Falke-strømper har broderinger som kan genere. Det virker helt åndsvagt med så dyre strømper.

Er jeg den eneste der har problemer med det og hvilke strømper, uden broderinger eller syninger under foden, kan anbefales?

/Mads

lasseandersenodense
Æresmedlem

odense
posteringer 761

Skrevet - 03/03/2009 :  05:44:22  Vis profil  Besøg lasseandersenodense's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej lyder næsten som prinsessen på ærten Bare for sjovt ik'

Kan du virklig mærke denne brodering! Jeg mener ellers at Falke er noget af det bedste på markedet!!!

Lasse

http://mit-loeb.blogspot.com/

Lasse nu med Forunner405 og medlem af OGF.
Til toppen af siden

LdoubleJ
Æresmedlem

Frederikssund
posteringer 2081

Skrevet - 03/03/2009 :  09:28:58  Vis profil  Besøg LdoubleJ's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af madsen5

Jeg har tidligere haft lidt problemer med vabler. De kom efter løb med nogle ret billige Craft-strømper som har "Coolmax" og størrelsen broderet i svangen. Denne brodering klumper på bagsiden og er årsag til vabler.
Efter råd herindefra, skiftede jeg til Føtex' Coolmax løbestrømper. De har også brodering i svangen, men bagsiden er mere froteret så broderingen generer ikke på samme måde.
I mit marathon-træningsprogram er jeg nu kommet op på 20-22 km ture. Det er jo fedt, men nu kan jeg igen mærke broderingen og der er vabler på vej.
Nu har jeg lige været igennem strømpeskuffen og selv de dyre Falke-strømper har broderinger som kan genere. Det virker helt åndsvagt med så dyre strømper.

Er jeg den eneste der har problemer med det og hvilke strømper, uden broderinger eller syninger under foden, kan anbefales?

/Mads

Efter at have vendt vrangen ud på broderparten af mine løbesokker kan jeg ikke lave en generel anbefaling til dig. Du må simpelthen gå i en forretning og inspicere strømperne inden køb.

Du kan også sætte lidt sportstape fast dér hvor du får vabler.

Lars

www.fns-cph.dk ...på rulleskøjter gennem København med 500 andre

Til toppen af siden

Thure
Stjernemedlem

København
posteringer 114

Skrevet - 03/03/2009 :  12:46:35  Vis profil  Besøg Thure's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hey,

Jeg har brugt de hvide sokker med kort skaft fra Fusion (2 par for ca. en hund) de sidste tre år uden problemer. Syningen for enden af foden er meget lille, og hvis jeg skifter til nogle med broderinger eller tykere syninger, får jeg gnavesår ret hurtigt.

vh
Thure
www.hotfeet.dk

www.hotfeet.dk
Til toppen af siden

Hillary Step
Æresmedlem

Ulfborg
posteringer 1725

Skrevet - 03/03/2009 :  21:58:39  Vis profil  Besøg Hillary Step's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg kan anbefale Falke RU4, der fx. kan købes på:
www.sofili.dk

Fordi det ligger der!!
George Leigh Mallory 1886 - 1924
Til toppen af siden

madsen5
Rutineret medlem

Herfølge
posteringer 47

Skrevet - 04/03/2009 :  10:09:51  Vis profil  Besøg madsen5's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ja, det kan godt være jeg har lidt prinsessefødder, men jeg kan bare ikke forstå at mange producenter introducerer et potentielt vabel-skabene element på undersiden af dyre løbestrømper. Det er f.eks. tilfældet på alle falkes strømper. Nu har jeg bestilt to par x-socks på Ebay. De har nemlig broderingerne på oversiden af foden. Jeg vil også forsøge mig med Fusion-strømperne. De ser dog lidt tynde ud, så de er nok mere til lidt senere på året.

Tak for hjælpen - endnu engang.

/Mads

Til toppen af siden

hvilsom
Æresmedlem

Vemmelev
posteringer 413

Skrevet - 04/03/2009 :  14:15:28  Vis profil  Besøg hvilsom's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej,
Jeg har haft stor succes med nogle fra Nike - uden broderi. De er meget tynde; men det er min stil :-)

A

Bare kom igang...
Til toppen af siden

rasmus bh
Nyt medlem

Holstebro
posteringer 11

Skrevet - 04/03/2009 :  23:41:22  Vis profil  Besøg rasmus bh's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg døjede også meget med vabler. Men siden jeg er begyndt at løbe i x-socks sky run, de er geniale. Det er også en dyr sok, koster ca 150 kr. Der er syet en højre og en venstre og den er lidt kraftigere i hælen og ved ens tær. Kan kun anbefale dem.
Til toppen af siden

aha71
Rutineret medlem

posteringer 39

Skrevet - 05/03/2009 :  12:53:15  Vis profil  Besøg aha71's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Jeg bruger X-Socks og Nike's strømper med polstring og har aldrig fået vabler af dem.

X-socks kan købes noget billigere ved wiggle i UK og udvalget er større. Man skal dog købe for mere end 450kr for at det bliver portofrit.

vh
Anders
Til toppen af siden

fitman
Aspirant

posteringer 4

Skrevet - 01/03/2013 :  14:27:18  Vis profil  Besøg fitman's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Når det gælder kompressionsstrømper, så kan jeg til enhver til anbefale strømper fra CEP. De koster 375 kroner i butikkerne og virker rigtig godt. Jeg købte mine på denne side, da de var på tilbud for 325 kroner.
Til toppen af siden

bbs
Æresmedlem

Aalborg
posteringer 450

Skrevet - 02/03/2013 :  15:57:38  Vis profil  Besøg bbs's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Har selv døjet med vabler og det er møg irriterende!

Pkt 1: Skoene skal være i orden. Glider du rundt i skoene, trykker de et sted eller er det bare et forkert mærke til dig så er der ingen strømpe der kan rette op på det.

Pkt 2: Jeg har personligt haft rigtig gode erfaringer med Accapi. De er ikke voldsom dyre.
Hvis du lover ikke at brokke dig over at jeg linker til et sted de kan købes så kan du se dem her: http://www.hesport.dk/modules.php?op=modload&name=PagEd&file=index&topic_id=0&page_id=29&menu=2&submenu=34 og nej jeg har intet med firmaet at gøre

Held og lykke med at slippe af med vablerne

Mvh
Benny
Til toppen af siden

mkronby
Rutineret medlem

Danmark
posteringer 42

Skrevet - 03/03/2013 :  17:15:53  Vis profil  Besøg mkronby's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Mads.

Prøv uld sokker.
Ved det lyder varmt men det virker.

Enten "smartwool" eller "oshmel" der fås begge i forskellige modeller.

Meget forskellige men gode på hver deres måde.

Jeg har købt mine i Kaiser Sport men kan sikker også købes andre steder.

Kan løbe flere gange i dem uden at de begynder at lugte.

Og det bedste af alt, INGEN vabler.

Michael
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page