Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Havanna marathon
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Køb & Salg
 Havanna marathon
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

ove amager
Stjernemedlem

dragør
posteringer 86

Skrevet - 22/08/2003 :  20:07:24  Vis profil  Besøg ove amager's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej derude
Jeg overvejer pt. at løbe Havanna marathon og vil gerne have nogle oplysninger om dette.
Jeg vil desuden meget gerne vide noget om hvordan det er at være turist på Cuba, da jeg har hørt meget forskelligt om øen.
Kan man gå på gaden uden at blive generet af tiggere mm og kan man finde små lokale spisesteder i havanna for jeg gider ikke spise på de store internationale hoteller, når jeg er på ferie.
Jeg håber der er nogle som jan fortælle om dette.
Hej fra Ove

2rben
Æresmedlem

Bjert
posteringer 535

Skrevet - 23/08/2003 :  16:46:57  Vis profil  Besøg 2rben's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Ove,

Jeg kunne godt blive en smule misundelig på dig over den mulighed, du der har fået .

For at gøre en lang historie kort: Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at besøge Cuba, men var et godt stykke inde i planlægningen af sådan en tur for nogen tid siden. Imidlertid endte vi med at tage til Costa Rica istedet for Cuba, først og fremmest pga. den usikkerhed omkring Guantanamo, der fulgte i kølvandet på 11. september.

Cuba er interessant for mig, bl.a. fordi at jeg uværgeligt har lært en del om landet qua en spirende interesse for gode cigarer .

Det viste sig da også, at vores bekymringer mht. sikkerhed var aldeles ubegrundet. Min gode ven er kommet hjem fra Cuba for et par måneder siden, og hans stakkels hjerte er stadig dybt berørt af dette smukke lands natur og dets venlige befolkning.

Jeg kan kun sige, at man hellere må tage afsted før end siden, fordi landet så småt er begyndt at se amerikansk turisme invadere det gammelkendte Cuba via Mexico og Canada. I dag skulle der efter sigende stadig være alle muligheder for at få en flig at se af det "rigtige" Cuba.

Hvis du har det fint med engelsk, kan jeg varmt anbefale dig at kigge nærmere på www.lonelyplanet.com - diskussionforumet er simpelthen formidabelt til at få svar på alle slags spørgsmål, ganske som run4fun er det for løbere. Det var en af grundpillerne i vores tur rundt i Costa Rica, Mexico og USA.

Håber jeg har været til hjælp for dig - og held og lykke med projektet.

-2rben

Søg de små sejre - så kommer de store længere henne ad vejen...
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page