Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Betændt slimsæk i hælen.
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Skader
 Betændt slimsæk i hælen.
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

lolck
Rutineret medlem

Smørum
posteringer 64

Skrevet - 13/05/2004 :  08:07:04  Vis profil  Besøg lolck's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Er der nogen der har erfaring med en betændt slimsæk på bagsiden af hælen?

Jeg har efter et besøg på Herlev Idræts klinik har jeg endelig fundet ud af hvorfor jeg ikke har kunne løbe siden september. Jeg har en betændt slimsæk på bagsiden af hælen. Kuren mod smerten er enten en operation hvor der skal høvles lidt af en knogle eller indsprøjtning af binyrebarkhormon. Et røngent billede skal vise hvilken metode der er den bedste.

Mvh
Lolck

ixion
Nyt medlem

posteringer 7

Skrevet - 13/05/2004 :  09:31:34  Vis profil  Besøg ixion's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Lolck
Jeg løber selv rundt med en betændt slimsæk på hælen, eller dvs. jeg er i tvivl om det er det, eller om det er selve achillessenens tilhæftning på hælbenet. Jeg mærker det faktisk kun om morgenen, hvor den er lidt stiv at få igang. Jeg mærker intet når jeg løber, og den bliver ikke værre for hver gang, så jeg har faktisk ikke gjort yderligere ved det.

Nu ved jeg ikke hvordan din opfører sig, men der er jo altid en risiko når man går ind og opererer, men det kan jo også blive nødvendigt!

Hilsen Lena

Til toppen af siden

lolck
Rutineret medlem

Smørum
posteringer 64

Skrevet - 13/05/2004 :  10:30:31  Vis profil  Besøg lolck's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Ixion.

Din beskrivelse lyder som det jeg har oplevet.
Det startede som en morgen stivhed som med tiden blev værre og værre og efterhånden varede hele dagen specielt når jeg går på trapper. Når hælen bliver varm mærker jeg ikke ret meget til det.
Jeg har holdt pause siden september ca et halvt år, men det har ikke kurreret mig, så der er nok ikke anden mulighed end at følge lægens råd.

/Lolck

Til toppen af siden

AnjaS
Aspirant

posteringer 1

Skrevet - 13/05/2004 :  14:18:31  Vis profil  Besøg AnjaS's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej.
Jeg har haft præcis det samme, betændelse i slimsækkene. Jeg dyrker atletik(løber sprint og springer længdespring)og jeg har ikke løbet siden oktober 2002. I marts sidste år fandt de ud af ved en ultralydsscanning at det var betændelse i slimsækkene og ved røntgen at der var en udbygning af begge hælknogler. Jeg fik også foreslået en operation hvor de fjerner noget knogle og fjerner slimsækkene, men det ville jeg helst undgå. Jeg var til en ny ultraludsscanning i mandags og nu er der ingen betændelse i slimsækkene! Jeg har dog stdig problemer med irritation ved akillesenen, som muligvis skyldes at betændelsen er flyttet længere op og nu er der dannet arvæv. Men det har åbenbart hjulpet at holde total pause fra løb i et år....Hvis du har prøvet pause, indlæg i skoene, anti-inflammatorisk medicin og alt det andet, så er det en mulighed at få en binyrebarkhormonindsprøjtning, det var jeg nemlig parat til, men det kan altså gå væk hvis man er tålmodig.....

Hilsen Anja

Til toppen af siden

Tue
Almindeligt medlem

Frederiksberg
posteringer 26

Skrevet - 13/05/2004 :  15:22:48  Vis profil  Besøg Tue's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej,

det der med at holde pause fungerer ikke. Godt nok forsvinder smerterne efterhånden - men kommer øjeblikkeligt tilbage når man starter på træningen igen.

Løsningen er at gå til en god fysioterapeut, som med ultralyd og hård massage kan løse problemet. Det sidste gør ondt - men det fungerer.

Kan anbefale City Fysioterapi (3333-8009) ved Glyptoteket (København).

Hilsen tue

Til toppen af siden

ixion
Nyt medlem

posteringer 7

Skrevet - 13/05/2004 :  17:46:33  Vis profil  Besøg ixion's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej igen!
Jeg har faktisk fået min betændelse ved at gå. Efter ca. 1 års pause forsvandt det igen, indtil jeg begyndte at løbe i marts i år. Dengang forsøgte jeg også med ultralyd og tværmassage (hård massage), dog uden effekt.

Hvis du vælger at få binyrebarkhormon, så undersøg lige bivirkningerne inden - det er noget med at det godt kan gøre vævet sprødt/mere sårbart.

Hilsen Lena

Til toppen af siden

clausbyskov
Aspirant

posteringer 1

Skrevet - 27/07/2004 :  17:51:32  Vis profil  Besøg clausbyskov's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg har lignende problemer med smerter i hælen. Har prøvet hele turen med massage og ultralyd, men det fjerner kun følgevirkninger med i form af stivhed i læg, lår og rygmuskler. Jeg har oplevet en lille positiv effekt med at tape hælen således at friktion mellem hud og slimhinde reduceres. En idrætslæge har foreslået mig at anvende et par strømper med gelindlæg i hælen - silopad achilles heel pad, se evt http://ankle-foot.com/silipos/achilpad.htm. Er der nogen der har erfaringer med disse?

Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page